DIVING COMPANY DTS

Calamities

Diving Professionals 24/7

CALAMITIES

In the event of an emergency, call Diving Company DTS: 088-365 24 07. An experienced diving team is guaranteed to be on site throughout The Netherlands within 3 hours. 365 days a year, 24 hours a day, 07 days a week.

Reliable service throughout The Netherlands

Diving company DTS offers a calamity service for all infrastructure sectors, municipal authorities and provincial authorities within The Netherlands. Reliable service, focusing on our clients.

Procedure

In case of calamities, Diving Company DTS has an experienced diving team ready on site within 3 hours. In the northern part of The Netherlands they often can be on site within 1.5 hours or less. One phone call to DTS is enough to have us take over and care for your calamity.
DTS is a no-nonsense organization with a flat structure; thanks to short lines, you will not lose valuable time in communication and DTS can take action quickly. Years of experience allow us to accurately draw up an action plan that is based on insight and expertise, underpinned by our quality management system. Good consultation with you as a client is of great importance to DTS. After the assignment is finalized you will be carefully informed – through clear reporting – about the work that is performed.

Diving company DTS provides diving assistance with:

  • Salvage of vehicles, vessels and other objects
  • Police, fire brigade, detective and port work

Diving company DTS inventively translates problems and difficulties into solutions and possibilities. DTS thinks solution-oriented and provides complete customization within the emergency service.

Diving company DTS is certified according to VCA* 2017 6.0 and ISO 9001-2015.

NEWS

FEATURED

Sprocket: Perfect addition in the field of steelwork above and below the waterline

Bij onze onderwaterinspecties en reparatiewerkzaamheden komen wij veel staalwerk en staalconstructies tegen. Bruggen, sluizen, gemalen, kades – staal wordt zeer algemeen toegepast in de infra- en waterbouw en vergt uiteraard ook het nodige onderhoud…

Sprocket: Perfect addition in the field of steelwork above and below the waterline

Bij onze onderwaterinspecties en reparatiewerkzaamheden komen wij veel staalwerk en staalconstructies tegen. Bruggen, sluizen, gemalen, kades – staal wordt zeer algemeen toegepast in de infra- en waterbouw en vergt uiteraard ook het nodige onderhoud…

Sprocket: Perfect addition in the field of steelwork above and below the waterline

Bij onze onderwaterinspecties en reparatiewerkzaamheden komen wij veel staalwerk en staalconstructies tegen. Bruggen, sluizen, gemalen, kades – staal wordt zeer algemeen toegepast in de infra- en waterbouw en vergt uiteraard ook het nodige onderhoud…

Sprocket: Perfect addition in the field of steelwork above and below the waterline

Bij onze onderwaterinspecties en reparatiewerkzaamheden komen wij veel staalwerk en staalconstructies tegen. Bruggen, sluizen, gemalen, kades – staal wordt zeer algemeen toegepast in de infra- en waterbouw en vergt uiteraard ook het nodige onderhoud…

Inspection sinker pipeline Waterbedrijf Groningen

Waterbedrijf Groningen vermoedde een lekkage in een hoofdwaterleiding die onder het water ligt in de buurt van de Berlagebrug in Groningen. Er moest gedoken worden nabij een druk kruispunt in de vaarweg…

Deployment of ROV at the Gaarkeuken lock

Het was volop in de media, de stremming van de scheepvaart onlangs bij de sluis van Gaarkeuken. Duikbedrijf DTS werd opgeroepen om de volgende ochtend het object onderwater te traceren en te identificeren; een mooie gelegenheid om onze nieuwe ROV, oftewel onderwaterdrone, in te zetten…

A week of underwater inspection

Op verzoek van de opdrachtgever Provincie Groningen heeft Duikbedrijf DTS afgelopen week een onderwaterinspectie uitgevoerd op het elektrisch aangedreven inspectieschip PW18. En dat is slechts één voorbeeld van inspecties…

Emergency job in the Batavia port

In the Batavia port near Lelystad, just 100 meters from the Bataviastad outlet center and just in front of the replica of the 17th century VOC ship the ‘Batavia’, the German inland vessel the Mai-W was moored because a rope was tangled in the propeller.

Collision on the Schuilenburg bridge

Recently, the bridge at Schuilenburg (Friesland) was hit by an 85 meter long cargo ship. It sailed at full speed against the bridge deck, causing considerable damage to the bridge structure.

DTS Emergency Service: always quickly on site

Our emergency service is the showpiece of our services. In 2023, we were able to guarantee an average response time of 1 – 1.5 hours in the provinces of Groningen, Friesland and Drenthe,..